Tuesday, July 14, 2009

Kamu coba lagi ya !!!

Sang Ayah dan Ibu sangat murka ketika
mengetahui anak perempuan mereka hamil.

" Siapa bedebah itu," jerit sang ayah, sedang si ibu hanya menangis
" Suruh dia datang ke sini !"

Si anak pun menelepon pria yg menghamilinya.

Setengah jam kemudian sebuah mobil Ferrari merah berhenti di depan rumah. Seorang lelaki separuh baya keluar dari mobil,
memberi salam lalu masuk ke rumah.

Lelaki itu berhadapan dengan ibu dan ayah perempuan yg telah dihamilinya.
Dia berkata," Saya lelaki yg telah menghamili anak anda.
Tapi terus terang saya katakan saya tidak dapat menikahi anak anda
karena istri saya tak mengizinkan.

Namun bagaimana pun, saya akan bertanggung jawab.
Sekiranya anak anda melahirkan seorang bayi perempuan
saya akan wasiatkan untuknya
2 buah supermarket, sebuah hotel dan uang tunai 5 Miliar rupiah

Sekiranya anak anda melahirkan anak lelaki
saya akan wasiatkan untuknya,
2 buah kilang, 2 buah supermarket, 2 buah hotel dan uang tunai 10 Miliar rupiah.

Tp sekiranya anak anda keguguran, apakah yg harus saya lakukan ? "

Sang Ayah berfikir, dan si Ibu berhenti menangis
Akhirnya sambil menepuk bahu lelaki itu, sang ayah berkata,
"Kalau keguguran, kamu coba lagi ya !!"

No comments: